۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

نقطه و + در ID جیمیل: اشکال یا مزیت

خيلي از افراد براي ساختن اکانت در جيميل الگوهاي مختلفي که غالبا شامل نقطه مي‌شود را امتحان مي‌کنند. واقعيت اينست که جيميل تمامي نقطه‌ها در اکانت را ناديده مي‌گيرد. مثلا در صورتي که شما به آدرس‌هاي زير ايميل بزنيد درست مثل اينست که به azetrom.a@gmail.com ايميل زده‌ايد.
a.z.e.t.r.o.m.a@gmail.com
azetrom...a@gmail.com
azetroma@gmail.com
نکته‌ي جالب ديگر وجود "+" در آدرس ایمیل است. در صورتی که شما به آدرس azetrom.a+text@gmail.com ایمیلی ارسال کنید، این ایمیل به همان آدرس azetrom.a@gmail.com فرستاده می‌شود. 
با استفاده از این ویژگی‌ها شما می‌توانید با یک ایمیل در اغلب سایت‌ها چند بار ثبت نام کنید یا اینکه بفهمید کدام سایت برای شما ایمیل ارسال می‌کند.مثلا فرض کنید شما در سایتی با ایمیل azetrom.a+sitename@gmail.com ثبت نام کرده‌اید و بعد از مدتی یک ایمیل تبلیغاتی برای شما ارسال شود که مشخص نیست از طرف چه کسی است. در صورتی که ایمیل به آدرس azetrom.a+sitename@gmail.com فرستاده شده باشد متوجه خواهید شد که سایت مورد نظر ایمیل شما را فروخته است!
منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Gmail

۲ نظر:

  1. جالب بود. ولی در مورد اشکال بودنش هیچ صحبتی نکردی! فقط مزیت بود :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اشکالش اینه که تعداد آدرس‌هایی که میشه به افراد اختصاص داد کم میشه. مثلا اگه من azetrom.a رو گرفتم دیگه هیچ ترکیبی از azetroma با . و + را کسی نمیتونه بگیره.

      حذف