۱۳۸۹ شهریور ۱۰, چهارشنبه

استفاده از دو یا چند کارت شبکه برای دانلود همزمان با استفاده از نرم‌افزار VUZE

در صورتی که دو یا چند کارت شبکه و یا واسط اتصال به اینترنت داشته باشید، حتما چنین سوالی برای شما پیش خواهد آمد که چطور می‌توان از تمام پهنای باند موجود برای دانلود کردن یک فایل استفاده کرد. مثلا ممکن است شما هم مودم ADSL داشته باشید و هم با استفاده از GPRS موبایل بتوانید به اینترنت وصل شوید و دلتان بخواهد از هر دو باند برای دانلود یک فایل استفاده کنید.

مشکل:
اکثر نرم‌افزارهای مدیریت دانلود تنها از یک واسط برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند و نمی‌توانند برای دانلود یک فایل از چند واسط استفاده کنند حتی اگر از چند اتصال برای دانلود کردن فایل استفاده کنند. بنابراین سرعت دانلود شما به پهنای باند یک واسط بستگی پیدا خواهد کرد و نمی‌توانید با مجموع پهنای باندی که در اختیار دارید یک فایل را دانلود کنید.

يک راه حل بسيار ساده ولي کمي محدود:
vuze یا azerus نرم‌افزاری برای دانلود کردن فایل‌هایی از شبکه‌ی نظیر به نظیر یا P2P است و قابلیت استفاده از چندین واسط اتصال به شبکه را دارد. معمولا بیشتر فایل‌هایی که می‌خواهیم دانلود کنیم در شبکه‌های نظیر به نظیر یافت می‌شوند. کافیست نام فایل مورد نظر خود را با کلید واژه‌ی torrent در گوگل جستجو کنید یا آن‌را در سایت‌هایی نظیر torrentz.com یا isohunt.com بیابید.
تنظيمات vuze براي استفاده از چند واسط شبکه:
  1. از منوي Tools گزينه‌ي Options را انتخاب کنيد (مي‌توانيد از ميانبر , + cnrt استفاده کنيد).
  2. در قسمت mode گزينه‌ي Advance را انتخاب مي‌کنيم.
  3. در سمت راست، گزينه‌ي Connection و سپس زير گزينه‌ي Advance Network Connection را انتخاب کرده و در قسمت Bind to local IP address or interface آدرس IPهايي را که واسط‌هاي ما گرفته‌اند را وارد مي‌کنيم. مي‌توانيم در اين قسمت مستقيما نام واسط‌هاي اتصال به شبکه را نيز بياوريم. براي مثال در صورتي که دو واسط داشته باشيم و نام اولي ppp0 با آدرس IP 213.207.188.3 و نام دومين واسط eth0 با آدرس IP 67.82.41.2 باشد، در قسمت مربوطه ppp0;eth0 مي‌نويسيم. در این قسمت می‌توانیم آدرس IPهای موجود را نیز وارد کنیم.
البته در همين پنجره براي سادگي بيشتر نام و آدرس IP تمام واسط‌هاي موجود نمايش داده مي‌شود و البته شامل مثال‌هايي براي درست وارد کردن اطلاعات نيز هست.

۱ نظر:

  1. سلام
    بنده در يك سيستم با نرم افزار اينترنت دانلود منيجر كه دو تا كارت شبكه اينترنت يكي پهناي باند 1 mb و ديگري 512 kb تونستم همزمان استفاده كنم و از هر دو براي دانلود استفاده ميشد

    پاسخحذف